世界の数学科授業・日本の数学科授業(舟橋 友香 著) -奈良教育大学 出版会-
8/9

[ 引用・参考文献 ] 科学技術の智プロジェクト(2008)「21世紀の科学技術リテラシー像〜豊かに生きるための智〜プロジェクト数理科学専門部会報告書」http://www.jst.go.jp/csc/pdf/s4a01.pdf(2016年1月29日確認) August Schmid & Ingo Weidig (2002) Lambacher-Schweizer Ausgabe für Thüringen Lösungsheft - 9. Schuljahr, Ernst Klett Verlag Stuttgart Düsseldorf Leipzig. Hiebert, J., & Grouws, D. A. (2007) The effects of classroom mathematics teaching on students‘ learning. In F. K. Lester (Ed.), Second handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 371-404). Charlotte, NC: Information Age Publishers. Stevenson, H. W. & Stigler, J. W. (1992) The Learning Gap: Why Our Schools Are Failing and What We Can Learn from Japanese and Chinese Education. New York, NY: Summit Books. (H. スティーブンソン・J. スティグラー著, 北村晴朗・木村進監訳 (1993) 『小学生の学力をめぐる国際比較研究—日本・米国・台湾の子どもと親と教師—』, 金子書房) Stigler, J. W. et al. (1999) The TIMSS Videotape Classroom Study: Methods and Findings from an Exploratory Research Project on Eighth-Grade Mathematics Instruction in Germany, Japan, and the United States. Washington, DC: U. S. , Government Printing Office.

元のページ 

10秒後に元のページに移動します

page 8

※このページを正しく表示するにはFlashPlayer10.2以上が必要です